Mulla on uusi harrastus, josta oon tosi innoissani. Se on hiihtäminen! Oon nyt launtaista lähtien käynyt hiihtää joka päivä. Eli tänään oli 3. hiihtokerta. Kivaa on! Varsinkin kun siinä saa liikettä mun tosi kipeille hartioille! Se onkin suurin syy miks teen sitä. Ja toinen aika iso syy (tai yhtä iso syy) on se, kun luin yhdestä oppaasta että tehokkaimmat lajit (jotka siis kuluttaa kaloreia eniten) ovat: rintauinti, lumenluonti, juoksu ja hiihto. Eli tuo on tehokkaampaa kuin vaikkapa aerobic tms. Mikä tekee tän harrastamisen erityisen vaivattomaksi on se, että lähin hiihtolatu on vain 10 metrin päässä. Ja se on ihanan lyhyt, vain kilometrin pituinen. Mä inhoon hiihdossa just sitä että pitää mennä hiihtää metsään ja reitti on joku 10 kilsaa ja sit meinaa kuolla ja eksyä sinne metsään! Tuo on sopivan pituinen kun sen kiertää muutaman kerran. Ja vaikka Pohjanmaalla asutaan niin tuohonkin reitille osuu ylämäki ja alamäki, harvinaista! :D

 

Äsken tiskasin ison tiskin, enkä edes kaikkea voinut tiskata kun kuivauskaappi on nyt ihan täys. Pitää myöhemmin tiskata (=pakottaa mies tiskaamaan) nuo loput. Alkoi jo olla astiat vähissä. Tänäänkin voitelin leivän lusikalla kun oli kaikki veitset likaisena :D