Mä oon monesti ajatellut, että pitää tulla tänne hehkuttaa miten hyviä dokumentteja FST:ltä tulee iltaisin! Siis oon tosi yllättynyt ollut, kun oon sattumalta laittanut kanavan FST:lle ja sieltä on tullut hyvää ohjelmaa. Vai oonko mä vaan tullut vanhaksi, kun alkaa Ylen tekemät ohjelmat kiinnostaa?!?:D

Mieleen on jäänyt sellainen dokumentti, joka kertoi naisesta, jolla on ALS-tauti, mutta siitä huolimatta perusti perheen, opiskeli ammatin ja sai työpaikan. Tosi kauan sitten oli dokumentti, jossa tanskalainen juutalaistaustainen toimittaja kierteli Lähi-Idän maita ja tais käydä Afganistanissakin ja haastatteli (ääri?)muslimeja ja keskusteli heidän kanssaan eri asioista, vaati perusteluja mm. miksi tytöt eivät saa opiskella ja jotain tollasia juttuja. Yritti saada ne tyypit miettii, että onko niiden tekemät jutut oikeesti järkeviä. Haastateltavat eivät tienneet, että mies oli juutalainen, koska muuten hän olisi saattannut joutua hengenvaaraan. Kaikkee muitakin hyviä dokumentteja oon sieltä nähnyt. Niitä tulee illalla tosi myöhään. Ne on jotenkin taitavasti tehtyjä ja niitä on kiinnostava katsoa.