1249771.jpg

1249781.jpg
(Sori huono kuvanlaatu, otettu sillä rikkinäisellä kameralla....)

Tänään aloin miettii että vois VIHDOIN yrittää tilata meidän hääkuvia sieltä studiosta jossa niitä otettiin. Mä taidan teettää meille kolme kuvaa, vielä kun osaisin päättää minkä kokoisina ne ottaisin. Katselin kehyksiä joita olin ostanut Anttilasta viime syksynä hääkuvia varten. Huomasin että eihän näihin suurimpaan osaan mahdu kuin perusvalokuvia, ei sellasia suurennoksia. Pitää sit ostaa lisää kehyksii niille vielä. Kunhan nyt joskus saan päätettyy minkä kokoiset otan...:D Ja lisäksi pitäisi valita mistä kuvasta mun anoppi ja appiukko teettävät sellaisen 50x60 cm kokoisen taulun. Siis kauhee valita joku kuva itsestäni mitä kestäis katsella niin isona suurennoksena!! Meille mä ajattelin tilata korkeintaan 20x25 kokoisena tai sit pienempinä.

Huomasin muuten että nuo taulunkehykset ei oo mitään kaikkein laadukkaimpia. Esimerkiksi yhdessä (noista ruskee-valkeista)oli sisä-osa vinossa (en osaa selittää kunnolla..) ja sit yhdessä sellaisessa kolmen kuvan jutussa piti itse ruuvata siihen sellaiset metallikappaleet joista sen voi kiinnittää seinään. Se kolmen kuvan kehys on valkea ja huomasin että tuolla komerossa kun oon sitä säilyttänyt niin siitä oli kulunut maalia pois kulmista ja reunoista! Näytti tosi kuluneelta. Kävin sit ostaa valkeaa maalia ja pensselin ja maalasin ne kuluneet kohdat. Ja vasarakin on (edelleen) hukassa. Kävin ostaa uuden vasaran, kun meni hermot kun yritin ruuvimeisselin päällä hakata naulaa seinään....

Nyt mä ymmärrän miksi meillä ei vieläkään oo kuin muutama taulu seinällä, kun niitä on vaan niiiin vaikee ripustaa, ainakin jos yrittää laittaa kolme kehystä vierekkäin seinälle niin että ne ois samalla korkeudella....!

Tänään sain aikaiseksi katsoo netissä mun tiedekunnan opinto-opasta. Kaksi sellaista kirjatenttiä löysin jotka ois mulle hyödyllisiä. Niissä molemmissa olis vaan sikana luettavaa. 4 kirjaa/tentti ja ne kaikki oli englannin kielisiä. Ne on laudatur-tason kursseja niin on hiukka vaativia... Saisinkohan mä aikaiseksi lukea itsenäisesti niihin... Jotain tenttejä mun on pakko tehdä että saan Kelalta opintotukea.