Moi!

On töissä sen verran kiirettä nyt joulun alla ,että on olo ihan 'yliajettu' työpäivän jälkeen. Mulla on muuten 23.12. töitä vaikka toivoin sen vapaaksi. Höh. Harmittaa. Toivottavasti edes jouluaatto on vapaa, sen viikon työvuorolistoja ei olla vielä saatu. Pitää sit varmaan tehdä niin että S saa luvan mennä Lahteen jo mua ennen, ja mä meen vasta aatonaatto iltana/yönä. Oon töissä silloin kuuteen asti.

Kyllä ihmiset ostaa paljon tavaroita! Meinaa tulla välillä sellainen anti-materialistinen olo, että kauhistuttaa kaikki tavarat. Mutta välillä mä saan hyviä lahja-ideoita ihmisten ostoksista. Esimerkiksi tänään huomasin että siitä "Olipa kerran elämä" animaatiosarjata on myös olemassa lasten kirjoja (hinta 14,90). Pitää katsoo joskus tarkemmin sellasta kirjaa, että soveltuisko se 3 vuotiaalle... Mun mielestä se oli tosi kiva tv-sarja, silloin kun lapsena sitä näin. S taas sanoi että hänen mielestään se oli yliarvostettu!:D Luulen että johtui siitä että S oli siihen aikaan vielä niin nuori kun ne tuli tv:stä ettei ollut niin kiinnostunut siitä kuin vähän isommat lapset...!?! Sitten huomain myös kivan lahjaidean hdelle mun ystävälle. Sellainen käytännöllinen kiva juttu....mutta en nyt ala tässä sitä selostamaan.

Ainiin, vietettiin eilen S:n kanssa Kodin Pikkujoulua! S sai sen idean kun oli ostanut mulle lahjan jonka halus antaa jo nyt eikä vasta jouluna. Mäkin sit kävin ostaa S:lle pikkuisen lahjan. Sit vaihdettiin lahjat ja juotiin Hartwallin jouluomena -limsaa ja kuunneltiin vähän aikaa Raskaampaa Joulua- levyä. Ei kait sitä ihmisen tarvi omistaa firmaa että vois pitää (firman) pikkujoulut vaan voihan sitä pitää oman kodin pikkujoulut!:D Kivaa vaihtelua arkeen.

Ajattelin että huomenna vois tehdä vähän juhlavampaa ruokaa kuin yleensä, itsenäisyyspäivän kunniaksi. Ostin sitten kaupasta lohta (tosi omaperäistä..) ja sit lisäksi teen perunamuussia ja jälkiruoaksi teen suklaamoussea. Siis ei mitään gourmet ruokaa, mutta eroaa meidän arkiruoasta. Syödään lähes aina kanaa tai jauhelihaa tai makkaraa.... Oon jo ihan kyllästynyt jauhelihaan ja S taas on ihan kyllästynyt makkaraan!

Tulispa S jo kotiin. Ei oo kiva olla yksin kotona eikä tv:stäkään tule mitään hyvää ohjelmaa!


Hyvää itsenäisyyspäivää!