Ihanaa, eilen S asensi pyykkikoneeseen tarvittavat liitännät ja päästiin pyykkäämään!:) Ette uskokaan miten ihanaa tää on. Ollaan aina käyteytty pyykkitupaa. Mun entisessä asunnossa se oli ok,kun se oli ilmaista, mut täällä tarvii KOLIKOITA pyykkituvan koneeseen ja ärsyttävä jos ei ole niitä joko ollenkaan tai tarpeeksi. Nyt tää tuntuu niin luksukselta kun voi pestä tuossa omassa kylppärissä pyykit.

Tää pyykkikone on S:n porukoiden mökiltä. Hyvä kun ei tarvinut ostaa uutta. Rahan menoa on muutenkin..Ei olla vielä kumpikaan löydetty työtä. S:lle siis jotain ilta/viikonlopputyötä . Mä ajattelin ekaksi etsii kokopäiväistä, mut nyt kyllä tuntuu että haluankin osa-aikaisentyön, niin vois tehdä kandintyötä. Tai ainkin yrittää tehdä sitä.

Äitin kanssa  juteltiin eilen puhelimessa. Hän sanoi että he ovat aatelleet ettei ostettaisi tänä vuonna joululahjoja, kun kaikilla on ennestään niin paljon tavaraa. Mä olin eka ihan pettynyt, mutta ehkä se ois silleen hyvä idea. Tässä muuttaessa sen taas huomasi miten paljon on kaikkee roinaa kertynyt itselle. Ja sit mä vielä keksin että voidaan pyytää lahja rahana:) Sitä me tarvitaan. Meillä on ollut perheessä tapana ostaa aika paljon joululahjoja toisillemme. Äiti sanoi että se vois ostaa meille pienen yhteisen lahjan. Saatiin häälahjaksi hopealusikoita niin niitä lisää. Oishan se tosi kiva muisto silleen että niihin saa kaiverruksen, mut rahaa me tarvittais enemmän.

Se on kyllä vähän vaikeaa, tai oikeastaan tosi vaikeaa ostaa lahja aikuiselle. S:n sisaruksille ja vanhemmille ostettiin viimevuonna pöytäkynttilät. Täällä oli silloin ihana Puttipajan myymälä. Se lopettettiin viime kesänä, höh...:( Mä niin tykkäsin siitä. Oon kyllä aatellut että jos S:n sisarusten kanssa sopisi ettei osteta lahjoja tänä vuonna.  Mutta katsellaan miten tullaan tekee. (Musta tuntuu että joka vuos ollaan perheen kanssa puhuttu että tänä vuonna ei osteta lahjoja, mut silti ollaan ostettu. Nyt mä kyl alan kannattaa ehkä tota lahjattomuutta. Oonko mä nyt tullut vanhaks???!!!Kauheeta!)